Het Maerlant: voor wereldmakers

Wat voor wereld wil jij maken?

Een verbonden wereld

Welkom op het Maerlant: voor verbinders. Alles en iedereen is met elkaar verbonden. Dankzij internet. En dankzij internationale afspraken, initiatieven en bedrijven. Het Maerlant daagt je uit die verbonden wereld te ontdekken. Dan is het natuurlijk wel zo handig als je anderen verstaat. En zij jou. Engels spreek je meteen in de brugklas. Cambridge-certificaat mogelijk! Kies je Frans of Duits, dan hebben we mooie verdiepingsprogramma’s in de aanbieding. Bovendien snuif je cultuur op tijdens reizen naar steden als Berlijn en Edinburgh. En scherp je jouw debatteertalent aan bij de Model United Nations. Benieuwd naar klassieke talen? Op ons gymnasium kun je je onderdompelen in Grieks en Latijn. Orbem disce terrarum!

Een groene wereld

Welkom op het Maerlant: voor duurzaamheidsdenkers. Onze focus op vergroening zie je overal terug. Dus ook in het pand. Zo willen we het internationale Eco-school label binnenslepen en verduurzamen we ons schoolgebouw. Denk aan dubbele beglazing en energiezuinige LED-verlichting, maar ook aan bijzondere initiatieven. Zo vul je jouw dopper met fris duinwater uit de Dunea-tap. Tot ziens, wegwerpplastic! Echt werk van duurzaam maken? Ontpop je tot gifgroene gespreksleider tijdens Maerlant Talks. Of word lid van onze duurzaamheidscommissie, waarin je met enthousiaste leerlingen, docenten en ouders nadenkt over de vraag hoe we met zijn allen (nog) groener kunnen leven en leren.

Een digitale wereld

Welkom op het Maerlant: voor digitale vernieuwers. Nee, een Transformer die eenhoorns afvuurt zijn we nog niet op het schoolplein tegengekomen, maar uit ons roboticalab zijn al heel wat slimme of juist knettergekke creaties ontsnapt. Een spannende speeltuin dus voor bèta’s die liever programmeren dan communiceren. Hoewel? Dat laatste hoort er heel erg bij, want je werkt in een team met een coach. Je moet dus goed onderbouwen waarom je bepaalde keuzes maakt.

Een andere wereld?

Welkom op het Maerlant, want ook op bijvoorbeeld creatief en sportief vlak organiseren we enorm veel. Dat komt allemaal samen tijdens activiteiten buiten school en tijdens projectdagen.