Aanmelding

Het Maerlant-Lyceum is een openbare school voor gymnasium, atheneum en havo. Leerlingen met een vwo-, havo/vwo- en havo-advies kunnen bij ons terecht.

Aanmeldprocedure

Voor het schooljaar 2024-2025 hebben wij plek voor 172 leerlingen. Er zijn 4 brugklassen atheneum-havo (28 leerlingen per klas) en 2 brugklassen gymnasium (30 leerlingen per klas). Leerlingen hebben een vwo-advies nodig voor de gymnasiumbrugklas en een vwo-, havo/vwo- of havo-advies voor de brugklas atheneum-havo.

(Stief)broertjes en zusjes en kinderen van personeelsleden hebben voorrang bij een eventuele loting.

Aanmelden op het Maerlant-Lyceum kan tot en met 31 maart digitaal via het portaal van OnderwijsTransparant. Via de basisschool heeft u hier informatie over gekregen. Als u van buiten de regio uw kind wilt aanmelden, heeft u het regionale (papieren) aanmeldformulier van BOVO nodig. Kijk hier voor algemene informatie over de aanmeldprocedure in de regio.

- Klik hier voor het aanmeldingsformulier (digitaal in te vullen om vervolgens te mailen naar aanmelden@maerlant-lyceum.nl)

- Klik hier voor de procedure bij loting

Vind je het leuk om naar school te komen om je aan te melden? Op maandag 25 maart en donderdag 28 maart kan dat tussen 15.30 uur en 17.00 uur! Neem dan het ingevulde aanmeldingsformulier, de unieke aanmeldcode en een kopie van je identiteitsbewijs mee!

Op 15 mei na 15.00 uur krijg je een bericht van plaatsing.

Vragen? Mail naar aanmelden@maerlant-lyceum.nl