Leerlingenraad

Vanaf juni 2024 heeft het Maerlant-Lyceum een leerlingenraad! Deze raad, bestaande uit zeventien enthousiaste leerlingen van verschillende leerjaren, heeft als doel de stem van de scholieren krachtiger te laten doorklinken binnen de school. De leerlingenraad zal regelmatig overleggen met de leerlingen in de medezeggenschapsraad en zal dienen als ‘feedbackpool’ voor de schoolleiding.

De leden van de raad zijn democratisch gekozen door hun medeleerlingen en vertegenwoordigen een breed scala aan interesses en achtergronden en zal onder andere meedenken over het schoolbeleid, onderwijsverbeteringen en sociale activiteiten.

De voorzitter van de Leerlingenraad benadrukt dat ze zich hard willen maken voor een inclusieve schoolomgeving waar iedereen zich gehoord voelt.

De schoolleiding is verheugd over dit initiatief en ziet de Leerlingenraad als een belangrijke partner in het verbeteren van de schoolervaring voor alle leerlingen en heeft inmiddels met een groot deel van de raad kennisgemaakt.

Mocht je willen dat de Leerlingenraad ergens over mee denkt, hebt je (belangrijke) informatie of een vraag? De leerlingenraad is te bereiken op: leerlingenraad@maerlant-lyceum.nl.