Ontdek de wereld van het Maerlant aan de keukentafel!

Voor het eerst in de geschiedenis van ruim 104 jaar Maerlant-Lyceum, wordt de Open Dag op 30 januari niet fysiek op school gehouden. Dit jaar verhuist het kennismakingsmoment voor groep 8-ers naar het wereldwijde web. Aan de hand van een welkomstpakket kunnen kind en ouder toch de sfeer proeven van het Maerlant. Gewoon aan de keukentafel!

Opnamens informatieavond 2021

Docenten ontmoeten, nieuwe vakken ontdekken en de sfeer proeven op school. Dit jaar digitaal. Een heel letterlijk voorproefje, valt al een paar dagen eerder op de deurmat. Kinderen krijgen een welkomstpakket thuisgestuurd waarmee ze aan de slag kunnen tijdens de Open Dag. ‘’Het is natuurlijk onmogelijk om de sfeer van het Maerlant thuis aan de keukentafel over te brengen, maar laten zien waarin we uitblinken is natuurlijk simpel!’’ vertelt Nienke de Waard, brugklascoördinator. Daarom kunnen groep 8-ers samen met hun ouders aan de slag met proeflessen. En is er ook chatfunctie. Zodat je al je brandende vragen kunt stellen aan leerlingen van de Benoordenhoutse school.

Proef de sfeer tijdens de informatieavond

Dinsdag 26 januari start om 19:30 de online informatieavond. Tijdens deze avond neemt rector Remco Vogel je mee in het eerste jaar. Wat kun je verwachten van het Maerlant-Lyceum? Hoe worden leerlingen begeleid? En wat is eigenlijk de sfeer op school? ‘’Er wordt een mini rondleiding gestreamd waar je antwoord krijgt op deze vragen, en de sfeer zélf kunt proeven. Ook is er aandacht voor de drie speerpunten: versterkt taalonderwijs, bètaonderwijs en het gymnasium. Na deze informatie is er alle ruimte om vragen te stellen.’’ vertelt Nienke.

Nienke de Waard

Rondleidingen, speeddaten en zelf met je handen aan de slag!

‘’We hebben heel erg ons best gedaan om de online Open Dag net zo informatief én natuurlijk net zo leuk te maken als ‘normale’ Open Dagen.’’ Tussen 10:00 en 12:00 uur op zaterdag 30 januari vindt de Open Dag plaats. Als brugklascoördinator zal je in het eerste jaar haar naam vaak horen. Logisch dus, dat zij je alle ins and outs kan vertellen over de brugklas. Ervaringsdeskundige zijn ook aanwezig. Namelijk de leerlingen zelf. ‘’Om het nog net iets persoonlijker te maken zullen er leerlingen van jouw huidige basisschool paraat staan in de chat om al je vragen te beantwoorden over het Maerlant-Lyceum. Zij weten als geen ander hoe de overstap is!’’

En dat pakket dat je hebt binnen gekregen? Daar ga je mee aan de slag tijdens de Open Dag. Zo ontleed je een uilenbol tijdens de biologieles. En is er ook een Spotify-lijst die je op de achtergrond kunt afspelen, met de muziek van de schoolfeesten. Ook kun je kennismaken met één van de leerling-commissies: het Eco-Team. Dit is een groep leerlingen die zich bezighouden met duurzaamheid binnen school. ‘’Al 450 kinderen hebben zich ingeschreven voor de Open Dag. We hebben er heel erg veel zin in. Op Instagram delen we dagelijks inkijkjes van het Maerlant. Van grappige feitjes tot antwoorden op vragen die je misschien niet durft te stellen. Op deze manier maken we toch kennis met onze toekomstige leerlingen. Je kunt je nog steeds aanmelden voor de Open Dag en informatieavond!"