Maerlanders pakken weer een debatprijs!

Het was weer een tijdje geleden dat het Maerlant-Lyceum een delegatie leerlingen uit klas 1 en 2 de debatarena in hadden gestuurd, maar vrijdag 18 november jongstleden was het gelukkig weer eens zo ver. Promotie langs de klassen had een dusdanig hoog animo opgeleverd, dat er zelfs tien leerlingen moesten worden gekozen uit een veel grotere groep van leergierige jongelingen. Met een prachtig tiental vertrokken wij in de lunchpauze op de fiets naar het Spui.

Christophe N. en Lev de V. (beiden 1C), Max R. en Pepijn W. (beiden 2A1), Chloe T. en Salma E. (beiden 2A2), Feline B., Felien O. en Eline D. (een drietal uit 2A3) en Tim H. (2AH3) speelden in de drie voorrondes al zeer verdienstelijk. Een tweetal wedstrijden werd naar hun hand gezet en alleen de wedstrijd tegen HML werd nipt verloren (in woorden van de aanwezige jury ‘met het minimale verschil’).

Helaas betekende dit vonnis een wedstrijd om plek drie of vier en niet meer de finaleplek voor het goud of zilver. Daar streden HML en Dalton om de hoofdprijs. Wij mochten het opnemen om de derde plek. De wedstrijd ging helaas verloren, maar werd wel integraal online uitgezonden onder toeziend oog van onder andere de wethouder. Hij reikte uiteindelijk de beker voor de vierde plek uit aan Tim, de aanvoerder van het team. De eerste prijs is binnen. Nu gaan wij ons opmaken voor het Op Weg naar het Lagerhuis. Dit smaakt naar meer!

Carel ter Kuile & Sebastiaan Kerkvliet