Jesse eerste bij tweede ronde Wiskunde Olympiade

Ook dit jaar scoort Jesse Fitié bijzonder goed bij wiskundewedstrijden. Bij de tweede ronde van de Olympiade van dit schooljaar behaalde hij 39 van de maximale 40 punten.

De tweede plaats was voor een leerling met 37 punten. Hiermee plaatst Jesse zich natuurlijk voor de finale van september.

Ook vierdeklassers Berend, Godelief en Remco en derdeklasser Marie-Lou deden mee aan de tweede ronde. Helaas haalden zij niet voldoende punten voor een finaleplaats.

Vanwege zijn goede resultaat bij de finale van vorig jaar september maakt Jesse deel uit van de olympiadetrainingsgroep. Omdat de Benelux Olympiade samenvalt met het FIRST Tech Challenge World Festival in Detroit waaraan Jesse meedoet met het roboticateam, is hij niet geselecteerd voor die wedstrijd. Jesse maakt nog wel kans om geselecteerd te worden voor het team voor de Internationale Wiskunde Olympiade van deze zomer.

Al direct bij de jaarwisseling was duidelijk dat Jesse alle puzzels van de Mathekalender, de wiskundige adventskalender, goed had opgelost. Hij deed dat steeds op de dag dat de puzzel uitkwam en verdiende zo het maximaal te behalen aantal punten van 120. En hij versloeg mij voor het tweede jaar op rij. Nadat hij vorig jaar nèt niet eerste werd, won Jesse dit jaar een laptop, grafische rekenmachine en een beeldje!

Namens de trotse wiskundesectie, Heleen Neggers