Gymnasiumdag 2019

Op de jaarlijkse Gymnasiumdag vieren we het feit dat we zo’n grote gymnasiumafdeling op het Maerlant hebben!

De dag werd, zoals de traditie voorschrijft, geopend met een gezamenlijk ontbijt. Hierbij werden de leerlingen met een leerling uit een andere klas ‘gekoppeld’, met als doel dat de leerlingen elkaar beter leren kennen. Er werden ook dit jaar fantastische ontbijtjes gemaakt. Na het ontbijt ging elk leerjaar haar eigen weg.

De leerlingen uit de eerste en zesde klas gingen naar Leiden, waar zij een verschillend programma volgden. De stad werd verkend, het RMO werd druk bezocht en er werd een fanatieke pot levend stratego gespeeld. De tweede klas bezocht het Mauritshuis en eindigde de dag met een leuke workshop gegeven door Kunst. De leerlingen uit de derde klas openden hun dag in het Haags Historisch Museum, waarna zij van de vicepresident van de Hoge Raad een rondleiding kregen. Zij eindigden hun dag met een speurtocht, een ware Odyssee door Den Haag. De leerlingen uit de vierde en vijfde klas gingen naar Amsterdam, waar zij het Paleis op de Dam en het Van Gogh Museum bezochten. Het was een geslaagde dag!

Kim Hofstede