Emma nieuwe wethouder Madurodam

Afgelopen maandag 2 september 2024 werd, voor een zaal vol enthousiaste familie, vrienden en vriendinnen van het oude en nieuwe college, Emma (4V) benoemd tot wethouder van Madurodam.

Emma had in voorgaande jaren al even geproefd aan het debatteren bij ons op school. En ditmaal gaf zij een vurig pleidooi. Haar challenge was gericht op het verbeteren van taalachterstanden bij leerlingen. Het was onwijs gaaf om te zien hoe een tiental jonge Hagenezen hadden nagedacht hoe zij de mede-bewoners van hun eigen stad meer konden verbinden.

Naast de persoonlijke challenges adviseren de collegeleden het bestuur van Madurodam Kinderfonds over het goede doelenbeleid dat past bij de maatschappelijke missie van Madurodam. Aftredend burgemeester Noor zal worden opgevolgd door Rand, die in samenwerking met de loco-burgemeester en acht wethouders de taken van het nieuwe college zullen gaan waarnemen.

Wij wensen Emma en haar medecollegeleden heel veel plezier, maar bovenal een waanzinnige ervaring toe!