Succesvol weekend FTC Robotica

Op 9 februari vond het FTC Netherlands League Championship plaats op het Maerlant. Het team Pink to the Future heeft als Runner Up een ticket naar het World Festival in Detroit verdiend.

copyright Thomas Vugs

Het Maerlant is vereerd dat dit jaar het FTC Netherlands League Championship op onze school heeft plaatsgevonden. 24 teams uit binnen- en buitenland waren op dit toernooi aanwezig. Van het Maerlant hadden zich twee teams gekwalificeerd voor dit toernooi, Pink to the Future en Pink Potential. Beide teams hebben tijdens de Robotwedstrijden goed gepresteerd en haalden met hun allianties de finale, waarbij er tegen elkaar werd gestreden. Waar eerder op de dag Pink Potential als winnaar uit de bus kwam, was in de finale de alliantie van Pink to the Future te sterk.

Om als grote winnaar uit deze wedstrijd te komen en de felbegeerde Inspire Award te winnen zijn ook de presentaties die de teams aan verschillende jury's hebben gegeven van belang. Hierin wordt onder andere de robot gepresenteerd, maar ook wat de teams hebben bereikt met bijvoorbeeld het organiseren van een Science-kamp. Pink to the Future eindigde in het totaalklassement als tweede, maar dit bleek tot ieders verrassing voldoende om een ticket naar het World Festival in Detroit te verdienen!

Tot slot een foto-impressie van de dag.

copyright Thomas Vugs