Nieuw college B&W van Madurodam

Op maandag 4 september is het nieuwe college van Burgemeester en Wethouders van Madurodam geïnstalleerd. Ties Brink is de nieuwe burgemeester. Hij zal geholpen worden door 9 wethouders, waaronder Eleanne Verhaar. Eleanne zit in 5 gymnasium op het Maerlant. Eleanne volgt hiermee Maerlander Khaled op.

Naast zitting nemen in het college van B&W en Madurodam te vertegenwoordigen, zeggen de jongeren toe maatschappelijke initiatieven te gaan oppakken. Zo wil onze Eleanne komend jaar leerlingen in Den Haag gaan helpen aanvragen te doen voor het Madurodam Kinderfonds. Eleanne hoopt als trainer een brede impact te hebben. Haar idee: geef iemand een vis dan heeft hij 1 dag te eten. Leer iemand vissen dan eet je je hele leven.

Het college speelt een belangrijke rol binnen het Madurodam Kinderfonds, de stichting die jaarlijks namens Madurodam 600.000 tot 700.000 euro schenkt aan goede doelen voor kinderen. Het college helpt in de beoordeling van de aanvragen die het Madurodam Kinderfonds jaarlijks ontvangt.

Maandagmiddag was dan ook een bijzondere opstart, waarbij Eleanne en de andere negen collegeleden enthousiaste speeches hebben gehouden over hun maatschappelijke doelen die ze dit jaar willen bereiken. Wij wensen Eleanne met haar Madurodam collega’s een heel mooi en succesvol jaar toe!