Noor Hoekstra van het Maerlant-Lyceum nieuwe burgemeester Madurodam!

Noor uit 4v is gekozen tot burgemeester van Madurodam. Daarmee treedt zij in de voetsporen van prinses Beatrix, de allereerste burgemeester. Noor kreeg de ambtsketen omgehangen door de Haagse locoburgemeester Robert van Asten.

Vorig jaar nam Noor deel aan het Moerwijk project en zag daar dat kinderen zonder ontbijt naar school kwamen. Tegelijkertijd is overgewicht een steeds groter probleem onder jongeren. Met het plan van Noor, getiteld " Te weinig en te veel (eten), en wat gaan we daaraan doen", hoopt Noor komend jaar als lid van het College van Burgemeester en Wethouders van Madurodam hier iets aan te doen.

Samen met de leden van het College afkomstig van 9 andere haagse scholen gaat Noor komend jaar de wereld voor kinderen iets proberen te verbeteren.

Wij feliciteren Noor van harte met deze prachtige benoeming!

Klik hier voor het volledige persbericht.