Eerste Maerlant-week van start

Gisteren is de eerste Maerlant-week voor de onderbouw van start gegaan. Het motto van de week is: "Leren, maar dan anders". Alle leerlingen uit de onderbouw krijgen in deze week een gevarieerd programma aangeboden op het gebied van onder andere 21e-eeuwse vaardigheden, duurzaamheid, vakverdieping, debatteren en creativiteit. In juni zal er een tweede Maerlant-week zijn.

Op de eerste dag kregen de leerlingen onder het genot van een ontbijtje een introductie op de week en alle activiteiten. Daarna waren er onder andere workshops zang, dans, rap en ukelele spelen. Ook een cursus Sway stond op het programma. In de derde klas gingen de Krachtpatsers aan de slag met samenwerking en respect binnen de groep. Tot slot was er een workshop mythologie van de sectie Engels.